2012. április 5., csütörtök

Kinder paradiso szelet


Valami könnyű, krémes sütit szerettem volna csinálni, ami nem túl pepecselős. Illéskrisz Konyhájában akadtam rá erre a receptre és mivel szeretem a címben nevezett (bolti) szeletet, azonnal el is dőlt, mit fogok csinálni. Nagyon jól sikerült, finom, nem túl édes, krémes süti!


Kinder paradiso szelet
Hozzávalók a tésztához
12,5 dkg vaj
12,5 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
2 tojás
12,5 dkg liszt
1 mokkáskanál sütőpor
1/2 citrom reszelt héja
csipet só

Hozzávalók a krémhez
2,5 dl tej
3 csapott evőkanál liszt
6 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
25 dkg mascarpone
2 dl.tejszín
2 kávéskanál zselatin kevés meleg vízben feloldva
1/2 citrom reszelt héja

A vajat kikevertem a cukrokkal, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat és a többi hozzávalót. Egy kb. 15x25 cm-es tepsit kibéleltem sütőpapírral és ebbe öntöttem a tésztát, majd ezt próbáltam jól elegyengetni, hogy mindenhova jusson. A tésztát 175 fokon kb. 20 percig sütöttem, míg szép, aranybarna nem lett. A közepének az állagát tűpróbával ellenőriztem. A kész tésztát kifordítottam a tepsiből, majd miután kihűlt, vízszintesen kettévágtam.

A két lap közé kerülő krémhez a tejet a cukrokkal és a liszttel - folyamatos kevergetés mellett, kis lángon - sűrű krémmé főztem, majd félretettem kihűlni. Ezután hozzáadtam a feloldott zselatint, majd a mascarponét, végül pedig a habbá vert tejszínt és a citromhéjat. Az egyik lapot megkentem a kész krémmel, majd a másik lapot ráborítottam és kissé rányomtam. Hűtőben érdemes tartani pár órán át, hogy jobban összeálljon, majd szeletelés után porcukorral szórjuk meg a tetejét (a képeken ez lemaradt).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése