2012. június 3., vasárnap

Thai jellegű csirke


Nemrég az Update konyha videók között láttam egy thai csirke receptet. Szerintem semmi köze a thai ételekhez, de innen kaptam az ihletet. Az enyém sem tradicionális thai, de egyszerűbb volt így elnevezni. :)


Thai jellegű csirke
Hozzávalók
kb. 40 dkg csirkemell filé
1 főzőhagyma
4-5 gerezd fokhagyma
3 sárgarépa
egy kis cukkini fele
kevés brokkoli
szójaszósz
őrölt chili
bors

Először előkészítem a zöldségeket, a meghámozott répát, cukkinit zsülienre (kb. gyufaszál vastagságú darabokra), a hagymát félkarikára vágom, a fokhagymát összeaprítom. A brokkolit most előfőztem, hogy ne maradjon nyers. A húst felkockáztam, kevés olívaolajon elkezdtem pirítani.
Amikor kifehéredett és már kezd kicsit megpirulni a külseje, hozzáadom a többi összetevőt és néha megkevergetve pirítom az egészet és öntök hozzá szójaszószt., borsozom, chilit szórok rá. Só nem szükséges, mert a szójaszósz eleve sós! Inkább célszerű kóstolni vagy utólag megsózni, ha kell.
Addig pirítom, amíg a sárgarépa kissé megpuhul (de ne legyen túl puha!), addigra a többi zöldség épp jó lesz. Főtt rizzsel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése