2010. december 31., péntek

Halfilé kijevi módra

Halfilé kijevi módra
A karácsony esti főételnél - a leveshez hasonlóan - szintén gondban voltam. Halat szerettem volna mindenképpen, ez nálunk hagyomány, de a ponty nekem általában túl zsíros, a lazacért nem vagyunk odáig, a sima rántott hal pedig túl egyszerű lett volna aznap estére. Nekem tetszett volna valami egyben sült hal, de a szálkáktól való félelem miatt erről is le kellett mondanom.
Leggyakrabban Pangasius filét eszünk, ha már halról van szó, gondoltam, ebből kéne kiindulni, csak kicsit variáljunk rajta!
Hála Snöcynek, rátaláltam erre a kijevi módra készített halas receptre és ebből indultam ki! Mivel egyikünk nem kedveli a fokhagymát, Neki külön csináltam egy olyan változatot, amelybe fokhagyma helyett metélőhagymát tettem. A leeső, kisebb haldarabkákat pedig csak simán bepaníroztam.
Kijevi Pangasius filé

Hozzávalók:
kb. 1-1,5 kg fagyasztott Pangasius filé
halfűszer

töltelékhez:
5 dkg vaj
10 dkg reszelt trappista sajt
néhány gerezd fokhagyma/szárított metélőhagyma
só, fehérbors
sok-sok fogpiszkáló

panírozáshoz:
finomliszt
2-3 db tojás
zsemlemorzsa

sütéshez olaj

A fagyasztott halat lassan kiolvasztottam, közben elkészítettem a vajas "tölteléket". Ehhez a puha vajat, a reszelt sajtot és a fűszereket összekevertem (egyik felét fokhagymásan, másikat metélőhagymásan) és egy-egy kis tálkában betettem a hűtőszekrénybe.
Az eredeti recept szerint a fűszervaj körül csak félbe kell hajtani a halszeleteket, de én a göngyölés mellett döntöttem, ehhez viszont kifejezetten vékony szeletek kellettek. Ezért a hatalmas, vastag halszeleteket megpróbáltam kettévágni... Ennek köszönhetően néhány kisebb darabka is keletkezett, ezek lettek végül csak simán panírozva.
A halat a hozzá való fűszerkeverékkel megszórtam, majd kiskanál segítségével a már megdermedt fűszervajas keveréket a szeletre adagoltam és az egészet begöngyöltem. Féltem, hogy nem fog megmaradni a hal, ezért ahol csak tudtam, fogpiszkálóval rögzítettem. :) Kicsit nehéz volt emiatt panírozni, de megérte, mert egyik sem jött szét!
A göngyölegeket és a sima halszeleteket a szokásos módon paníroztam, majd mentek a hűtőszekrénybe, mivel ezt a procedúrát már előző nap megcsináltam. Vacsora előtt csak sütni kellett, így egész gyorsan megvolt minden!
A fotó csak illusztráció (forrás: 1.bp.blogspot.com)!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése