2010. december 31., péntek

Hercegnő burgonya

Hercegnő burgonya
A kijevi halhoz valami látványos, nem mindennapi köretet szerettem volna, bár a krumplipüré igen vonzónak tűnt elsőre... :) De hát - gondoltam - azt azért mégse csinálok karácsonyi vacsorára! Vagy mégis? ;)

Hercegnőburgonya

Hozzávalók:
kb. 2 kg krumpli
kb. 10 dkg margarin
15 dkg reszelt trappista sajt
3 tojássárgája
só, bors, szerecsendió


A krumplit megpucoltam és apró kockákra vágva sós vízben feltettem főni.
Amíg főtt, két lapos (gáz)tepsit kibéleltem sütőpapírral illetve bekapcsoltam a sütőt.

Amikor a krumpli megpuhult, leöntöttem róla a vizet és még melegen hozzáadtam a margarint, ezzel kicsit összetörtem, majd hozzáadtam a sajtot és a fűszereket is és kikevertem a géppel.
Én nem szeretem a krumplinyomót, ezért mindenféle krumplipürét kézi mixerrel (nem botmixerrel!) összetörök, majd elkeverem az egészet. Így klassz, krémes pürét kapok!
Amikor már nem volt túl forró, hozzákevertem a krumplihoz a tojások sárgáit is. A pürét habzsákba töltöttem és az előkészített tepsibe formára alakítottam belőle kisebb halmokat.
Vigyázat, a krumplis massza még ekkor is nagyon meleg! Habzsákon keresztül is...
A hercegnőburgonyát kb. 175 fokon addig sütöttem, amíg a halmok teteje kicsit megpirult. Alsó-felső sütést alkalmaztam, kb. 15 perc volt.
A fotó csak illusztráció! (Forrás: matusz-vad.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése