2010. december 31., péntek

Sütőtök krémleves

Sütőtök krémleves
A blogot szezonálisan az idei év karácsony esti menüjével gondoltam indítani. Ennek kapcsán ugyanis sokfelé nézelődtem, és talán pont ez az utánajárás, olvasgatás adta az ötletet a saját blog indításához.
Két fős háztartásunk a szenteste tartott vacsora alkalmával 5 személyre bővült és háziasszonyként már előre ki kellett találnom a menüt.
Levest mindenképp szerettem volna, de nem a (nálunk) szokásos húslevest. A halászlét sem én, sem a Párom nem szereti... Egyébként sem vagyunk nagy levesimádók. De valami mégis jó lenne... Valami melengető. Egy hideg (legalábbis reméltem, hogy a karácsony este az lesz) napon igazán kellemes egy finom, forró leves. Krémleves! Igen, valami krémes kellene. Francia hagymalevest már csináltam, de az nem lett volna túl ünnepi...

Sütőtök krémleves

Hozzávalók:
egy közepes tök (nem a gömb formájú, hanem a körte alakú)
1,5 húsleves kocka
1 kisebb fej vöröshagyma
1 kis doboz főzőtejszín
mustár
20%-os ecet
őrölt szerecsendió

bors
tökmag

A hagymát megpucoltam, félbevágtam. A sütőtököt - nagy harcok árán - megpucoltam, majd kis kockákra vágtam és alapos mosás után a hagymával beönöttem egy nagy lábosba. Annyi vizet öntöttem rá, hogy épp ellepje. Belemorzsoltam 1,5 húsleves kockát, pici só, frissen őrölt bors. Hagytam forrni, míg a tök meg nem puhult, ekkor botmixerrel pürésítettem az egészet (hagymával együtt!), adtam hozzá egy fakanálnyi mustárt, kb. egy  evőkanálnyi ecetet, kevés szerecsendiót. Épp annyit, hogy elkeverve látszódjanak benne néhol a kis pöttyök. A főzőtejszínt a végén adtam hozzá, hogy selymesebb legyen, de ha nincs főzőtejszín, akkor jó a sima tej is. Úgy is készítettem már. Aki még savanykásabban szereti, tehet bele még ecetet. Én folyamatosan kóstolgattam főzés közben. :)
A (héj nélküli) tökmagot egy teflonos serpenyőben, olaj nélkül felhevítem, majd ezzel szórom meg a levest, de lehet pirított kenyérkockával is tálalni.
(A kép csak illusztráció! Forrás: www.healthyfood.co.nz)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése