2011. április 24., vasárnap

Húsvéti mézeskalács


Gondolkoztam, milyen húsvéti dekorációt és ajándékokat készítsek. Nézelődés közben találtam néhány csodaszép húsvéti tojást ábrázoló mézeskalácsra, ami nagyon megfogott. Már csak recept kellett hozzá, azt itt találtam meg. Nem lett talán olyan szép, mint ahonnan az ihletett merítettem, de elsőre talán nem rossz próbálkozás.


Mézeskalács
Hozzávalók:
  • 12,5 dkg méz
  • 12,5 dkg vaj
  • 3 tojás
  • 20 dkg porcukor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 0,5 zacskó mézeskalács fűszerkeverék
  • 2 evőkanál citromlé
  • 50 kg finomliszt
  • írókához 1 tojásfehérje
  • 20 dkg porcukor
A mézet és a vajat egy kis lábosban összemelegítem, majd hagyom kicsit kihűlni. Addig összeöntöm egy tálba a tészta többi hozzávalóit és ehhez hozzáadom a mézes vajat, majd az egészet elkevertem a kézmixer dagasztó fejével. Ahogy a massza összeállt, lefedem a tálat és beteszem a hűtőbe egy éjszakára.
Másnap kisebb adagokban kinyújtom a tésztát (ügyelve rá, hogy ne melegedjen fel túlzottan, mert akkor nagyon ragadni fog), és kiszúróval elkészítem a formákat. A húsvéti barikat, nyuszikat papírsablon segítségével vágtam ki.
A tésztát szilikon lapon beteszem a kb. 170-180 fokos sütőbe és kb. 6-8 percig sütöm, míg szép színe nem lesz.
Közben kikeverem az írókához a tojásfehérjét és az átszitált (!) porcukrot, majd a kihűlt sütiket ezzel díszítem.

1 megjegyzés: