2011. február 26., szombat

Francia mákos szelet

Francia mákos szelet

Strawberry blogján akadtam rá a receptre, igaz, régebben valahol kóstoltam már, de valahogy azóta eszembe se jutott. Pedig akkor nagyon ízlett, és mivel valami mákos, de nem túl szokványos sütit szerettem volna, megcsináltam. Osztatlan sikert aratott.

Francia mákos szelet

Hozzávalók:
2 db mézes laphoz
30 dkg liszt
10 dkg porcukor
1 ek méz
7,5 dkg vaj
2 tojás
1 kk szódabikarbóna

Mákos piskótához:
180 g cukor
120 g liszt
6 db tojás
3 ek víz
fél dl étolaj
1 kk sütőpor
95 g őröletlen mák

Krémhez:

15 dkg porcukor
25 dkg vaj
2 cs vaníliás pudingpor
7 dl tej

Tetejére:
mandulaforgács
olvasztott étcsoki

A mézes lapokhoz összegyúrjuk a hozzávalókat, majd a tésztát kettévesszük és hűtőbe tesszük. Én általában a fagyasztót használom erre, kb. 10 percre. Amúgy ezután sem volt könnyű a tésztával dolgozni... Nagy nehezen kinyújtottam, de a munkalapon nem ment (onnan nem tudtam felszedni), így a tepsi hátoldalán bénáztam vele. 180 fokon, kb. 10 perc alatt világosbarna színűre sütöttem. (ugyanabban vagy ugyanakkora méretű tepsiben, mint a mákos piskótát). Még langyos állapotban egy késsel alányúltam, hogy a kihűlt tésztát egyben (töredezés nélkül) tudjam leszedni a tepsiről.

A piskótához felvertem a fehérjéket, majd a sárgájákat kikevertem a cukorral. Az utóbbihoz hozzáadtam a vizet, az olajat, majd a lisztet, sütőport és a darálatlan mákot. Ebbe kevertem bele a habbá vert fehérjét és papírral bélelt tepsiben 180 fokon kb. 20 percig (tűpróbáig) sütöttem.

A krémhez a pudingport a fenti mennyiségű tejjel és cukorral felfőztem, majd hagytam kihűlni kissé, majd hozzákevertem a vajat.

A rétegek: mézes lap - krém - mákos piskóta - krém - mézes lap - vékony réteg krém. A tetejére mandulaforgácsot szórtam és olvasztott csokit csurgattam rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése