2011. július 1., péntek

Karamellás csokitorta


Snöcy blogján találtam ezt a tortát és nagyon megtetszett, mindig szerettem volna kipróbálni valami karamellás tortát, de eddig nem vitt rá a lélek. Ma Anyukám szülinapjára azonban mégis összehoztam egy ilyet!

Karamellás csokitorta
Hozzávalók a sima piskótához
3 tojás
3 ek porcukor
3 ek liszt

Kakaós piskótához
3 tojás
3 ek porcukor
2 ek liszt
1 ek keserű kakaópor

Karamellás krémhez
25 dkg kristálycukor
2 dl tej
1 csomag karamellás puding (főzni való)
10 dkg vaj
3 dkg porcukor

Csokikrémhez
15 dkg étcsokoládé (nem főzőcsoki, hanem ehető étcsoki)
2 dl tejszín


A sima és kakaós piskótát a szokásos módon készítettem el: féleményre felverem a tojásfehérjét, hozzáadom a cukrot, majd ezzel kemény habot verek belőle. Egyenként hozzáadom a tojások sárgáit, miközben a mixerrel alacsony fokozaton keverem az egészet. Ezután kézi habverővel óvatosan beleforgatom a lisztet, hogy ne törjön össze a hab.
Én 28 cm-es formát használtam (lévén, hogy ilyen volt), de ezt a mennyiséget inkább 24-esben lenne jobb sütni, különben nehezen (vagy sehogy nem) lehet a lapokat kettévágni. A tortaforma aljára sütőpapírt tettem és így ment bele a tészta. Közepes lángon kb. 15 percig sütöttem (tűpróba).
Amíg a lapok sűltek (egymás után a kettő), feltettem a cukrot karamellizálni. Hagytam, hogy aranybarna legyen, de még ne égjen meg, majd óvatosan hozzáöntöttem a tejet. Vigyázat, fröcsköl!!! A karamell jól összeugrott a hideg tejtől, de kevergetéssel, alacsony lángon egész jól elolvadt a tejben.
Ebből a (csomó és összeállt karamella-mentes) karamellás tejből 3 dl-t kivettem és a pudingpor csomagolásán leírtak szerint pudingot csináltam belőle. Furcsa módon - bár jóval kevesebb volt a folyadék, mint a recept szerint - nem állt össze a puding, totál folyós maradt, nem értem, miért. Mindenesetre miután felforrt, hagytam kihűlni. Sőt, miután lehűlt, rövid időre még a fagyasztóba is betettem, hátha... Hiába...
Egy másik kislábosban felmelegítettem a tejszínt, beletördeltem a csokit és kis lángon addig kevergettem, míg a csoki elolvadt és az egész keverék kicsit besűrűsödött. Ezt is hagytam kihűlni, majd ment a hűtőbe.
A puha vajat kikevertem 3 dkg porcukorral, majd a kihűlt és valamennyire összeállt karamellás krémhez kevertem és ismét betoltam a hűtőbe.
A tortalapokról leszedtem a sütőpapírt, majd a sima piskótát kétfelé vágtam. A kakaóssal is ez volt a terv, de az nem jött fel eléggé.
Egy tálra leraktam az első piskótalapot, erre karamellás-vajas krémet, majd piskóta, csokikrém, piskóta. Fontos, hogy a csokikrém igen tömény, ezért érdemes vékonyan kenni!
A kész tortát a karamellás krémmel vontam be és a csokikrémmel díszítettem. Karamellizált cukorból készített formákkal lehetett volna még díszíteni, de ettől most eltekintettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése