2011. október 24., hétfő

Kínai szezámmagos csirke


Sokáig óckodtam a kínai kajáktól, sosem volt merszem megkóstolni őket, mivel elég válogatós vagyok. Egy barátnőm azonban nemrég rávett, hogy próbáljam ki egyszer, ez a csirke nekem is ízlene, mert nem annyira "extra". Beadtam a derekam és milyen jól tettem!!!
A receptet a kóstoló után azonnal levadásztam innen.

Kínai szezámmagos csirke
Hozzávalók
8 ek liszt (én a liszt+keményítőt ezzel váltottam ki)
1 ek olaj
1 tojás
1,5 kk sütőpor
csipet só
kevés víz
felkockázott csirkemell

Mázhoz:
ketchup vagy dobozos paradicsompüré
méz (vagy esetemben porcukor)
erős pista vagy chilipor
szezámmag
pici víz

Először falatnyi kockákra darabolom a csirkemell filét, majd elkészítem a bundához a tésztát. A hozzávalókat egy tálban összekeverem és annyi vizet adok hozzá, hogy egy sűrű palacsintatésztát kapjak. A lényeg, hogy ha beleteszem a húst, ne folyjon le róla a bunda, míg beledobom a forró olajba, ahol majd szép aranybarnára sül. Bő olajban érdemes sütni és én darabonként tettem az olajba a bundába forgatott húsokat, hogy ne süljenek össze!
Közben összekeverem a mázhoz az alapanyagokat. Ha nincs ketchup, akkor paradicsomkonzerv is jó, de ahhoz több cukor/méz kell. Mézzel biztosan jobb a máz állaga és íze is, de sajnos nálam az épp elfogyott, ezért cukroztam és így sem lett rossz! A mázat kóstolgatás alapján kevertem ki, nem kell belőle túl sok. Én egy pici vízzel higítottam, mert úgy vettem észre, ha sűrű a máz, akkor túl sok ragad rá belőle a húsra.
A kisült csirkefalatokat azonnal beleforgatjuk a mázba, majd tálaljuk is, pl. párolt rizzsel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése