2011. december 5., hétfő

Kókuszkocka remake


A szokásos kókusz kocka újítása, vagyis ezek a hozzávalók voltak itthon... :)

Kókusz kocka remake
Hozzávalók
3 tojás
3 ek kristálycukor
3 ek liszt
néhány ek házi sárgabarack lekvár

csokiöntethez:
2-3 ek keserű kakaópor
2-3 ek cukor
kevés vaj
kevés víz

néhány ek. kókuszreszelék a szóráshoz

Előmelegítem a sütőt, mert amíg ez megtörténik, megcsinálom a piskótát. A tojások fehérjét habbá verem, majd hozzáadom a cukrot és azzal is tovább keverem. A sárgájákat egyesével adagolom hozzá, majd ezt is belemixelem a habba. A lisztet egyesével kanalazom és kézi habverővel, óvatosan forgatom a tésztába, hogy ne törjem össze. Egy 18 cm-es kapcsos tortaforma aljára sütőpapírt teszek és beleöntöm a masszát és közepes lángon kb. 20 perc alatt megsütöm (tűpróba).
Addig egy nyeles forralóedényben összekeverem a csokiöntet hozzávalóit. Nagyjából írtam csak a mennyiségeket, nem méricskéltem, csak kóstolgattam. :) Pici lángon összemelegítem az egészet, de vigyázat, nem szabad forralni, mert a kakaó könnyen megéghet! Épp elég, ha csak szépen eloszlik az öntetben a kristálycukor.
Ha a piskóta kihűlt, kettévágom, majd vékonyan megkenem lekvárral és a tetejére kanalazom a csokiszószt, aztán megszórom a kókuszreszelékkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése