2011. december 3., szombat

Gombaleves


Pontos recept hiányában, csak egy jól sikerült kóstolás után igyekeztem megcsinálni azt, ami annyira ízlett. Nem hagyományos gombalevesről van szó, hanem behabart változatról, méghozzá nokedlivel.


Gombaleves
Hozzávalók
1 db kis fej vöröshagyma
25 dkg csiperke gomba
1+2 ek liszt
1 leveskocka (vagy húsleves alaplé)
petrezselyem
bazsalikom

bors
fél doboz tejföl (kicsi)

nokedlihez:
1 tojás
liszt
víz


Először  hagymát apróra vágva kevés olajon üvegesre párolom, majd hozzáadom a vékony szeletekre vágott gombát. Én ehhez csak a gombafejeket használom, a szárát nem igazán szeretem a levesben látni. Amikor a gomba kezdi elfőni a levét, hozzáadok kb. 1 ek lisztet, majd fűszerezem és felöntöm vízzel vagy húsleves alaplével. Én csak vizet adtam hozzá, alaplevem sosincs itthon, úgyhogy használtam egy leveskockát is hozzá. Fedő alatt kis lángon főzöm pár percig (a vékony gombaszeletek hamar megfőnek), közben elkészítem a nokedlihez a tésztát, majd egy kiskanál segítségével beleszaggatom  a lobogó levesbe. Míg a nokedli megfő (pár perc), a tejfölt és a lisztet csomómentesre keverem egy kis tálkában, majd adok hozzá egy keveset a forró levesből (hőkiegyenlítés) és ezt is jól elkeverem. Ezzel habarom be a levest, igyekezve, hogy csomómentes legyen, majd még hagyom, hogy felforrjon és kész is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése