2013. augusztus 31., szombat

Áfonyás-ribizlis pite


Az apropó nem más, mint az, hogy kaptam egy pitesütő formát. Muszáj volt kipróbálnom! :)

 

Áfonyás-ribizlis pite

Hozzávalók
30 dkg liszt
20 dkg hideg margarin
10 dkg cukor
1 tojás sárgája
csipet só

zsemlemorzsa

30 dkg friss áfonya
20 dkg friss ribizli
fél citrom reszelt héja
negyed citrom leve
kb. 4 ek cukor
kb. 3 ek liszt
kb. 2 ek vaníliás pudingpor
kb. 1-2 ek. víz

1 tojás sárgája
pici tej
kevés cukor

A tésztához a lisztet és a sót elkevertem, majd hozzáadtam a margarin darabkákat és a tojás sárgáját. Kézzel alaposan összedolgoztam, de mivel nem igazán akart összeállni, tettem hozzá egy kis vizet, így már nem volt gond. A tésztát elosztottam, a nagyobbik felét (kb. 2/3-át) a formának megfelelő méretűre nyújtottam úgy, hogy a szélén is legyen a tésztából, majd betettem az előmelegített sütőbe kb. 5 percre sülni.

Közben összekevertem a megmosott gyümölcsöket egy tálban a többi hozzávalóval. Az elősütött tésztára egy kevés zsemlemorzsát szórtam, majd erre jött a gyümölcsös töltelék, amit szépen elegyengettem.

Kinyújtottam kör alakúra a másik tészta gombócot is, ebből lett a pite teteje. Azért, hogy a gőz sütés közben távozhasson a pite belsejéből, bevagdostam egy kicsit, majd megkentem a tojásos tejjel. Kb. 20 percig sütöttem közepes lángon, közben egyszer kivettem, szórtam a tetejére egy pici cukrot (sajnos ez nem "olvadt el"...) és ismét megkentem a tojásos keverékkel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése