2011. február 8., kedd

Brassói aprópecsenye

Brassói aprópecsenye

Régen sokszor készítettem ilyesmit, igaz, akkor hús helyett szójagranulátummal. Most ismét eszembe jutott, hogy rég csináltam már, de a szóját húsra cseréltem.
Brassói aprópecsenye
Hozzávalók:
20 dkg sertéscomb
közepes fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
só, bors
1 ek pirospaprika
1 kk majoranna
kb. 1 dl vörösbor (esetleg még kb. 0,5 dl víz + ételízesítő)
néhány szem krumpli

A hagymát és a fokhagymát apróra vágom és kevés olajon picit megdinsztelem. Közben a húst megmosom és apró kockákra vágom. Így, kisebb darabokban egyrészt hamarabb megfő, másrészt jobban szeretem, ha egy kis húskocka készen kisebb, mint egy falat.
A hagymát kiszedem és az olajon kissé megpirítom a húst, majd visszaadagolom hozzá a hagymát, sózom, borsozom, hozzáadom a pirospaprikát és a majorannát, majd a lábost lefedem és a húst saját levében főzöm. Ha egy kevés lé már elfőtt róla, hozzáöntöm a vörösbort. Durván 30-40 perc alatt puhára fő a hús, ha közben szükséges, még adok hozzá egy kis vizet és egy egész pici ételízesítőt. Azért nem még több bort, mert nem akartam, hogy elvigye az ízét a bor irányába. Én csak annyi folyadékkal öntöttem fel a husit, hogy épp csak ellepje, vagy inkább kicsit kevesebb leve legyen. Így épp elég lesz a szaftja szerintem.
Közben megpucolom a krumplit és apró kockákra vágom, majd olajon megpirítom.
Amint a hús is elkészült és lehet tálalni, hozzákeverem a sült krumplit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése