2011. február 4., péntek

Túró rudi torta

Túró-rudi torta

Szeretem a túrót csokival, no meg a túró-rudit is, a klasszikusat. Megörültem, mikor Puffin blogján megtaláltam ezt a tortácskát. Gyakorlatilag azonnal ki is próbáltam. A hatás nem maradt el!

Túró-rudi torta
Hozzávalók:

brownie-hoz:
66 g étcsokoládé (nálam Tibi étcsoki)
66 g vaj (nálam margarin)
85 g cukor
1 tojás
36 g liszt


krémhez:
25 dkg túró
1 dl tejszín
2,5 dkg porcukor
fél citrom reszelt héja
2 g zselatin

tetejére kb. 10 dkg étcsokoládé
egy kiskanál étolaj

A sütőt előmelegítem 180 fokra, majd megolvasztom kislábosban a csokit a tésztához. Gőz fölött kellene, de én csak simán, a gázon szoktam, természetesen nagyon lassan. Ha ez megvan, hagyom kicsit hűlni és közben kikeverem a vajat a cukorral, majd hozzáadom a tojást és a lisztet. Ebbe beleöntöm a folyékony, langyos csokit és az egész keveréket egy 18 cm-es kapcsos tortaformába öntöm. Kb. 20 perc alatt megsütöm.

Míg a tészta sül, a tejszínt elkezdem melegíteni a zselatinnal, de épp csak addig, míg a zselésítő felolvad. Ezután hozzákeverem a cukrot, a citromhéjat, majd a túrót is.
Ha kissé kihűlt a brownie, leszedem a tortaforma oldalát és a tésztát elválasztom a forma aljától is, hogy később könnyen át tudjam tenni a kész tortát egy tányérra.
A brownie-t visszarakom a formába és így rákenem a túrókrémet, majd irány a hűtő. Ha már nem túl meleg a krém, a torta tetejére szánt csokit egy pici olajjal elkeverve megolvasztom, majd egyenletesen elosztva ráöntöm a tetejére. Érdemes pár órát hűteni tálalás előtt, hogy a zselatin és a csokimáz is szépen megdermedjen.
Túró-rudi torta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése