2011. január 31., hétfő

Toszkán csokoládétorta

Toszkán csokoládétorta

Valamiért - ki tudja, miért - csokis édesség készítéséhez volt kedvem. Enni nem is annyira, inkább csak elkészíteni. Na, ilyen is ritkán van. :) Megtaláltam Alchrinál ezt a tortát. Jól nézett ki, kellőképpen egyszerű és gyors is. Az ízétől nem estem hanyatt, de azért finom lett. Nem extrán finom, de azért finom. Én mondjuk valami finom eper vagy málna öntetet is el tudnék hozzá képzelni.

Toszkán csokoládétorta 
Hozzávalók:
10 dkg étcsokoládé (nálam Tibi, szerintem enni és sütikbe is finom, sőt számomra jobb, mint a méregdrága társai)
10 dkg vaj (én margarint használtam)
3 tojás
10 dkg cukor
5 dkg liszt

A sütőt előmelegítem 180 fokra.
A csokit és a margarint egy kis lábosban takarék lángon felolvasztom, én nem szoktam a vízgőz feletti olvasztással bajlódni. :)
Közben a tojásokat és a cukrot mixerrel kikeverem és hozzáadom a lisztet, illetve ha kész és egy kissé kihűlt a csokis keverék, akkor ezt is beleöntöm. A tésztát úgy, ahogy van egy 18 cm-es, kapcsos tortaformába öntöm (kivajazás, lisztezés és sütőpapír nélkül), majd betolom a sütőbe kb. 15-20 percre (légekeverés). Ügyelni kell, hogy ne süljön meg túlzottan a torta, a belseje, de ne is maradjon nyers. Nálam 15 perc körül még nyers volt a közepe (tűpróba), 20 percnél vettem ki, de talán lehetett volna egy picit előbb is.
Egyébként nekem a közepe sütés közben eléggé felpúposodott, de mikor kivettem és kihűlt, akkor teljesen jó lett.
Toszkán csokoládétorta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése