2011. január 25., kedd

Boci-Mobil

Boci-mobil

Egy jelenleg Finnországban élő barátnőmtől kaptam meg a receptet, ami azért érdekes, mert Ő is csak itthon eszik ilyet. Egyszer hozott nekünk ilyet, mikor meglátogatott és egyszerűen nem bírtam abbahagyni. Azóta se... :)

Boci-Mobil 

Hozzávalók:
tésztához:
1 tojás
9 ek cukor
11 ek olaj
kb. 2 dl tej
15 dkg liszt
2 ek keserű kakaó
1 tk szódabikarbóna
túrós részhez:
25 dkg túró
1 tojás
4 ek cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 ek búzadara

Előmelegítem a sütőt kb. 175 fokra.
A tészta hozzávalóit egy keverőtálban összedolgozom. A massza igen híg lesz, de mivel viszonylag alacsony lángon sütöm meg, szépen átsül majd! A tésztát én négyzet alakú szilikon tepsibe szoktam önteni. Ha más fajtát használunk, esetleg érdemes kibélelni sütőpapírral, de ez sem létszükséglet.
A túrót a többi hozzávalóval szintén jól kikeverjük, majd egy kanál (és az ujjam) segítségével a kakaós tészta tetejére "pöttyögetem". A túrós krém egy része lemegy a tészta közepéig, de a nagyobb része fent marad majd. Gondolom, emiatt láttam máshol ezt a receptet (vagyis hasonlót) búvár túrós néven is.
Légkeveréssel kb. 25-30 percig sütöm, érdemes tűpróbát csinálni, hogy a közepe is átsült-e!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése