2011. január 5., szerda

Csokitorta

Csokitorta

A kedvenc. Megunhatatlan. Na jó, megunható, de olyan gyakran még én sem készítem. :) Kakaós, csokis és nem túl nehéz. A krémje sem. Pont olyan, amilyennek szeretem.

Csokitorta
Hozzávalók a tésztához:
4 tojás
13 dkg cukor
8 dkg liszt
10 dkg durvára darált mandula vagy dió
kb. 1,5 ek keserű kakaópor

Krémhez:
53 g vaníliás pudingpor (szigorúan olyan, amit főzni kell)
3,3 dl tej
1,5 ek keserű kakaópor
6 dkg vaj (nem margarin)
néhány ek cukor

Díszítéshez csokibevonó és/vagy tortadara

Előmelegítem a sütőt kb. 175 fokra. A tojásfehérjéket habbá verem, majd apránként hozzáadom a cukrot és tovább keverem a mixerrel. Egyesével hozzáadom a tojások sárgáit is, miközben megy a mixer. A lisztbe belekeverem a diót (általában ezzel készítem) és a kakaót, majd ezeket habverővel beleforgatom a tojásos krémbe, hogy a hab minél kevésbé törjön össze.
Egy kb. 20 cm-es kapcsos tortaforma aljára sütőpapírt teszek és ebbe öntöm a tésztát, majd megsütöm.
Közben a krémhez felteszem a tej kb. 2/3-át forralni, a maradékban pedig csomómentesen elkeverem a pudingport és a kakaót. Ezt a forrásban lévő tejhez öntöm és addig kavargatom, míg besűrűsödik, ekkor leveszem a tűről és hagyom kihűlni. Nem baj, ha beleköt a lábosba.
A puha vajat néhány kevés cukorral kikeverem és ehhez hozzáadom a kihűlt pudingot és a kézi mixerrel kikeverem.
Ha a tészta megsült és kihűlt, elvágom. A két lap közé valamint a torta tetejére és az oldalára krémet kenek.
A teteje tetszés szerint díszíthető pl. csokimázzal, tejszínhabbal, tortadarával, csokiforgáccsal...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése