2011. január 13., csütörtök

Steak szelet sült krumplival

Steak szelet sült krumplival

Nem saját találmány, igaz, nem is egy hihetetlen fantáziadús étel. :) Megmaradt egy kis husi és gondoltam, miért is ne lehetne egy ilyet? Úgyis imádjuk a krumplit. Minden formájában.
Steak szelet sült krumplival
Hozzávalók:
kb. 30 dkg marha hátszín
mustár
só, bors
olaj
kisebb méretű krumplik
só, kakukkfű

A húst akár már napokkal előbb érdemes szeletekre vágni, majd egy jól záródó műanyag edénybe tenni, amelyben majd pácolni lehet. Ehhez néhány ek. olajat, sót, borsot alaposan elkeverek mustárral. Érdemes valami erősebb fajtát választani, a szokásos tubusos verzió nem elég intenzív szerintem...
A krumplikat alapos mosás után héjában megfőzöm, de nem túl puhára, nehogy szétmenjen. Ezután félbe vágom őket és egy tepsibe helyezem őket, majd jöhetnek rá a fűszerek és végül egy pár csepp olaj a tetejükre. Sütőben sütés+pirítás funkcióval sütöm, míg szépen meg nem pirul.
Közben a húst egy jól felhevített, tapadásmentes serpenyőbe teszem. Fontos, hogy nem teszek alá olajat és a pácot is alaposan lecsepegtetem róla! Én szeretem jól átsütve, ezért eleve vékony szeleteket készítek és azokat is alaposan átsütöm. Mindez csak pár perc egyik, majd a másik oldalon. Frissen sütöm, mikor a krumpli már kész, melegítve már nem az igazi.
Steak krumpli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése