2011. január 1., szombat

Karácsonyi mézes muffin

Karácsonyi mézes muffin
Bár ezt idén nem csináltam, de nagyon szeretem. Azért gondoltam, hogy megosztom, mert könnyen és gyorsan elkészül, vagyis kezdőknek is bátran ajánlom! Íze és fűszeres illata kifejezetten karácsonyi hangulatot áraszt a konyhában. :)


Karácsonyi mézes muffin
Hozzávalók:
20 dkg liszt20 dkg darált dió (vagy mandula vagy mogyoró)
20 dkg cukor (benne 1 csomag vaníliás cukor)
2 kk szódabikarbóna
5 kk mézeskalács fűszer
5 dkg vaj
5 dkg méz (kb. 4 ek)
4 tojás
díszítésnek fél dióbél (vagy cukrozott narancshéj)

A tojást a vajjal és a cukorral kikevertem, hozzáadtam a fűszert és a mézet, majd ezt is elkevertem. Ehhez a masszához adtam a lisztet és a szódabikarbónát. Papírkapszlikkal bélelt tepsibe tettem (a kész süti papírban kicsit "elegánsabb"). Sütés előtt a muffinok tetejére fél diót tettem. 190 °C-on kb. 22 perc alatt megsül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése