2011. január 2., vasárnap

Márványkuglóf

Márványkuglóf
Ez a recept nem a netről van, hanem a rokonságból valakitől. Nagyon szeretem, gyakran csinálom és minden alkalommal ugyanolyan jól sikerül. Pedig életem első kuglófja a sütőből azonnal a kukába került. (Az nem ez a recept volt.) Így kissé félve fogtam hozzá, de roppant egyszerű.



Márványkuglóf
Hozzávalók:

4 tojás
25 dkg cukor
1 dl olaj
1 dl víz
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
csipet só
1 ek keserű kakaópor

Előmelegítem a sütőt 150 fokra. A tojások fehérjéit kemény habbá verem és félre teszem. A tojások sárgáit kikeverem a cukorral, majd hozzáadom az olajat, a vizet és lazán átkeverem. Hozzáöntöm a lisztet, sütőport és a sót és ezzel simára keverem a masszát. Kézi habverővel keverek bele egy kis adagot a fehérje habból, majd mikor sikerült elvegyíteni a kettőt, akkor óvatosan hozzáadom a maradék habot is. A tészta kb. 2/3-át a kuglóf formába (nekem kapcsos van) öntöm, majd a többiben elkeverem a kakaóport. A kakaós masszát a fehérre öntöm a formában. Esetleg egy kanállal lehet bele vonalakat húzni, hogy minél márványosabb legyen a mintázat, de teljesen azért ne keveredjen a két szín.
Kb. 40-50 percig sütöm.
Tetejét bevonhatjuk csokival vagy megszórhatjuk porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése