2011. január 1., szombat

Citromos pite

Citromos pite
Valami citromos desszertre vágytam. Már meg nem mondom, kinél, hol találtam, de ránéztem, megtetszett és megcsináltam. Nem teljesen ilyenre számítottam, de nem lett rossz. A tészta nekem kicsit túl zsírosra sikerült, de ezen lehet javítani legközelebb, a krém viszont nagyon jó!


Citromos pite 
Hozzávalók:

Tésztához
12,5 dkg liszt
12,5 dkg margarin
5 dkg porcukor
kb. negyed citrom reszelt héja
csipet só

Krémhez:
2 tojás
12 dkg cukor
1 citrom leve
kb. fél citrom reszelt héja
apróra vágott, kandírozott citrom
0,5 tk sütőpor
2,5 dkg liszt

A tésztához a margarint, a lisztet, a cukrot, a citromhéjat és a sót összemorzsolom. Az eredeti recept szerint nagy lyukú reszelőn kell lereszelni a margarint ill. vajat, de én ettől eltekintettem. A morzsalékos tésztát egy 20 cm-es kapcsos tortaforma aljára nyomkodjuk. Az én sütőformám 18 cm-es volt, ezért én a forma oldalára is igazgattam némi tésztát, hogy ne legyen túl vastag. A tésztát betettem az előmelegített sütőbe kb. 175 fokra és nagyjából 20 percig sütöttem (alsó-felső sütés), míg világos aranybarna nem lett a teteje.
Addig a tojásokat fehéredésig kevertem a cukorral, majd hozzáadtam a citrom levét és héját, a kandírozott citrom darabkákat, a lisztet és asütőport is. A félkész tésztára öntöttem a krémet, majd visszatoltam a sütőbe és további kb. 20 percig sütöttem. A teteje egész sötét, barnás lett, ezért legközelebb azt hiszem, a végén már csak az alsó sütést fogom használni. Mikor kivettem, a krém a tetején még szinte "remegett", de hagytam kihűlni és így lágy puding állaga lett, ugyanakkor szépen szeletelhető!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése