2011. január 2., vasárnap

Fahéjas kifli

Fahéjas kiflik
Nem vagyok odáig a fahéjért. De szeretem. Feltéve, ha nincs túl sok belőle. Na, ebben a kifliben azért van belőle bőven. :) Mégis finom.

Fahéjas kifli
Hozzávalók:

30 dkg liszt
15 dkg margarin
3 dkg cukor
1 tojás
1 dl tejföl

Töltelékhez
1,5 kk fahéj
10 dkg cukor

A tészta hozzávalóit egy keverőtálban jól összedolgoztam, majd golyóvá formáztam és a hűtőbe tettem kb. negyed órára. (Az eredeti recept 30 percet írt, de én türelmetlen vagyok. :) )
Közben összekevertem a fahéjat és a cukrot és előmelegítettem a sütőt kb. 180 fokra.
A tésztát két részre osztottam és mindkettőt kinyújtottam kör alakúra. (A recept szerint kb. 30 cm átmérőjűnek kell lennie. Én nem mértem. Csak minél vékonyabbra próbáltam nyújtani.) A tésztát megkentem tojásfehérjével és a kört 16 cikkre vágtam, majd megszórtam a fahéjas cukorral. A cikkeket a rövidebbik oldaluk felől a csúcsuk irányába feltekertem kis kiflikké. Ezeket kívülről is lekentem a tojásfehérjével, majd szilikon lappal bélelt tepsibe téve kb. 20 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése