2011. január 14., péntek

Kakaós csíkos kalács

Kakaós csíkos kalács

Valamelyik kenyérsütős oldalon találtam ezt a kalácsot vagyis ennek az alapját, még évekkel ezelőtt. Igazán finom és foszlós, nem is gondoltam, hogy én egyszer ilyet tudok sütni, pedig tényleg nem is olyan nehéz! Húsvétra kiváló.



Kakaós kalács
Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
15 dkg rétesliszt
0,3 dl langyos tej
1,5 dl joghurt vagy kefír
1 tojás
3 dkg puha margarin
1/4 tk só
3 ek cukor
10 g friss élesztő
2 ek. keserű kakaópor
tetejére:
1 tojássárgája
pici langyos víz

A tészta hozzávalóit a kakaó kivételével beleöntöm a kenyérsütő gép üstjébe és megdagasztjuk vele a tésztát. Gép nélkül egy nagy keverőtálban dolgozzuk össze a hozzávalókat. A szép, rugalmas tésztát 20 percig kelesztem, majd újra átdagasztom, majd elfelezem. Az egyik részhez hozzádolgozom a kakaóport. A két tésztából egy-egy hosszú hurkát sodrok, majd ezt a kettőt az alábbi videón látható módszerrel összefonom (négyes fonás).


A megfont, kész kalácsot ismét kelesztem kb. 15-20 percig, a végén megkenem langyos vízzel elkevert tojássárgájával, aztán előmelegített sütőben szép aranybarnára sütöm.
Előfordul, hogy néhol szétmegy egy kicsit, de ez semmit sem von le az élvezeti értékéből! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése