2011. január 14., péntek

Diós linzer

Diós linzer

Régi családi recept. Nem egy nagy durranás - gondoltam először, mikor megláttam ezt a linzert. Valóban nem is az. Aztán megkóstoltam és továbbra sem változott a véleményem. Beszélgettünk és azon kaptam magam, hogy szinte az egész tányér linzert én ettem meg... Mégis lehet, hogy nagy durranás? :)

Diós linzer
Hozzávalók:
30 dkg liszt
25 dkg margarin
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 tojásfehérje
A tetejére:
tört dió és kristálycukorösszekeverve
baracklekvár

A tészta hozzávalóit összedolgozom, majd hűtőben pihentetem kb. 1 órát. Ezután kinyújtom kb. fél centi vastagra és virág alakokat szaggatok belőle. A formák felének a közepéből kiszúrok egy kis karikát. Ezeket a lyukas közepű virágokat megkenem tojásfehérjével, majd cukros dióba mártom. A formákat sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem és megsütöm, ügyelve, hogy ne égjen meg, hanem szép világos maradjon (kb. 15 perc).
A kisült, kihűtött linzerek közül a sima virágokat megkenem nem túl folyós baracklekvárral és a tetejére egy cukros-diós lyukas virágot ragasztok.
Fémdobozba zárva sokáig eláll. Feltéve, ha marad belőle... :)
Diós linzer

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése